Anmeld skade

 
 
MMA tandforsikring Logo
Tandforsikring
 
 

Tandforsikring - FAQ

Herunder kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål vedrørende MMA tandforsikring.

 

Q: Jeg vil gerne købe en tandforsikring, men der står, at jeg skal være logget ind. Hvorfor det?

A: Det er rigtigt. Indtil videre er det kun medarbejdere hos de virksomheder, som vi har indgået gruppeforsikringsaftaler med, som kan købe tillægsforsikringer. Kun disse medarbejdere kan logge sig ind. Er du medarbejder og kan du ikke logge ind, så kontakt os her.

Q: Skal jeg indsende den originale tandlægeregning?

A: Nej, der er ikke krav om at du indsender den originale tandlægeregning fysisk, men det billede, skanning eller kopi som du indsender, skal være så god, at der ikke er tvivl om, at det er af den originale tandlægeregning. I helt særlige tilfælde kan vi bede om den originale tandlægeregning eller kontakte din tandlæge for at få bekræftet, at tandlægeregningen svarer til originalen.

Q: Jeg fratræder min stilling. Kan jeg fortsætte med min MMA tandforsikring?

A: Ja, du kan senest 3 måneder efter fratrædelsen logge dig ind her på hjemmesiden og købe en fortsættelsesforsikring.

Q: Hvordan ved jeg, hvilken forsikringsdækning jeg har?

A: Du vil altid kunne logge ind med din personlige profil her på hjemmesiden, og se hvilken forsikringsdækning du har. Her vil du også kunne se din eventuelle dækning under en gruppeforsikring etableret for dig af din arbejdsgiver.

Q: Kan jeg forsikre min børn mellem 18 og 22 år på Familiedækningen for tandforsikring - uden at min ægtefælle/samlever skal være forsikret?

A: Ja, det kan du principielt godt, men din ægtefælle/samlever vil altid være medforsikret uden at det koster ekstra.

Vælger du for eksempel at forsikre dine 3 børn i alderen 18-22 år med Familiedækningen for tandbehandling, vil alle disse 3 børn inklusive din ægtefælle/samlever kunne forsikres for i alt 1.400 kr. om året (pr. 01-07-2019). Man betaler således ikke pr. person, men pr. familie. Derfor kan du ligeså godt også sætte din ægtefælle/samlever på, selvom det ikke er et krav.

Bemærk, at det kun er selve tandbehandlingen under Familiedækningen, som svarer til den dækning du har på din gruppeforsikring via din arbejdsgiver efter overenskomsten, som børnene kan blive dækket af. Børnene kan ikke forsikres for Tandrensning og undersøgelse, som kun gælder for dig som medarbejder eller din ægtefælle/samlever, som du i forvejen har forsikret med Familiedækningen for tandbehandling.

 

Q: Hvordan klager jeg til forsikringsgiveren?

A: Enhver klage over forsikringsdækningen eller en skade, kan anmeldes til den klageansvarlige hos Forsikringsgiveren.

Klagen kan fremsendes til:

AmTrust International Underwriters DAC
Att.: Den klageansvarlige
c/o Marsh & McLennan Agency A/S
Teknikerbyen 1
2830 Virum

Marsh & McLennan Agency A/S sørger herefter for, at klagen bliver videresendt til Forsikringsgiveren.

 

Q:Hvordan klager jeg over Marsh & McLennan Agency A/S

A: Ønsker du at klage over Marsh & McLennan Agency A/S, skal du indsende din klage til:

The Compliance Officer
Marsh & McLennan Agency A/S
Teknikerbyen 1
2830 Virum

compliance.denmark@mmc.com

Læs mere her

 

 

 
 
 
 
 
 

© MARSH LLC, ALL RIGHTS RESERVED